Is jouw communicatie-uiting 50+ proof?
Ruim 50% van de volwassen Nederlanders is 50 jaar of ouder. En die groep wordt alleen maar groter. Een gigantisch potentieel. Zeker als je weet dat zij ruim 80% van het Nederlands vermogen bezitten én bereid zijn om dit geld te laten rollen.
63% van de 50-plussers herkent zich niet in voor hen bedoelde reclame. Wil je zeker weten dat jouw boodschap wél overkomt?
Laat een quickscan maken van jouw communicatie-uiting en ontvang advies op maat!
6 redenen om je pijlen te richten op 50-plussers:
- Het is een grote, groeiende groep: het aantal 50-plussers neemt toe én we worden massaal ouder.
- Ze doen de meeste consumentenbestedingen: veel 50-plussers hebben meer financiële middelen door afbetaalde hypotheken en kinderen die uit huis zijn. Ofwel, ze hebben gemiddeld genomen meer te besteden en laten dit geld ook rollen.
- Ze zijn merktrouw: als je 50-plussers aan je weet te binden, zijn ze loyaal.
- De ruim 7,3 miljoen 50-plussers hebben allerlei interesses. Dus er liggen voor jouw organisatie allerlei kansen. Rondom technische snufjes tot natuurwandelingen, camperreizen tot medische hulpmiddelen.
- 50-plussers hebben vaak een adviserende rol. Richting kinderen of eigen ouders. Vooral bij grote aankopen worden ze vaak om advies.
- Ze hebben veel vrije tijd: na hun pensionering is er meer tijd voor reizen en hobby’s. Dat biedt kansen voor jouw merk!
dit levert een quickscan jou op:
Verhoog je ROI omdat je je boodschap beter kunt laten aansluiten bij jouw doelgroep.
Direct in je mailbox: een rapport met een beschrijving van jouw primaire doelgroep: Pragmaten, Generatie X, Babyboomers of de Stille Generatie.
Een gepersonaliseerde pdf met de belangrijkste bevindingen én aanbevelingen om jouw communicatie-uiting te verbeteren.
Een digitale afspraak van 30 minuten met een van onze Doelgroepexperts waarin we de bevindingen toelichten en jij al je prangende vragen kunt stellen.
Waarom je jouw communicatie(strategie) wil aanpassen op 50-plussers
50-plussers zijn ervaren consumenten. Ze stellen andere en hogere eisen aan producten, diensten én merken. Uit onderzoek blijkt dat ruim 60% zich niet herkent in reclames. Des te belangrijker om jouw communicatiestrategie af te stemmen op hun wensen, behoeften en gedrag. Houd dit in gedachten:
- 50-plussers bereik je anders dan jongere doelgroepen. Ze zijn online en stapelen kanalen
- Ze stellen andere eisen. Vinden kwaliteit, betrouwbaarheid en service erg belangrijk.
- Het duurt gemiddeld zo’n 6-10 keer voordat een boodschap bij 50-plussers landt. Geef hen de tijd en herhaal je boodschap.
- 50-plussers voelen zich vaak niet aangesproken door communicatie-uitingen. Dat kan ermee te maken hebben dat ze zich er niet in herkennen, dat de boodschap niet realistisch is of dat die hen simpelweg niet aanspreekt.
- Er leven (onbewust) nog veel aannames over ouderen. Daarom is het belangrijk om altijd te toetsen: ‘Wat wil mijn doelgroep echt? Is dat wel zo? Wat hebben ze nodig? Wat verwachten ze van mijn merk?’. Praat niet óver je doelgroep, maar mét hen.
Zo werkt het:
- Vraag de quickscan aan via het formulier.
- Je ontvangt direct een aantal interessante inzichten rondom jouw doelgroep in je mailbox.
- We nemen binnen twee werkdagen contact met je op zodat jij een communicatie-uiting kan opsturen.
- Je uiting ondergaat de quickscan.
- Tijdens een digitale sessie delen we tips en tricks met je om jouw uiting naar een hoger niveau te tillen.
- Je kunt met deze concrete tips zelf aan de slag!
Actie: gratis t/m 1 juni 2024
Vraag t/m 1 juni een quickscan geheel kosteloos aan. Na deze datum kost het aanvragen van een quickscan € 195,- excl. btw. Je ontvangt hiervoor een factuur.