fbpx

MARKETINGCOMMUNICATIE VOOR 50-PLUSSERS SAAI EN STOFFIG? NIET ALS HET AAN ONS LIGT!

Ruim 50% van alle volwassen Nederlanders is 50-plus. Best gek dus, dat bijna alle reclames inspelen op Millennials of volwassenen tot 49 jaar. Zeker als je weet dat de groep 50-plussers komende jaren alleen maar groter wordt. En zij over het algemeen het meest te besteden hebben.

Samen staan wij sterker!

Samen kunnen we van Nederland de beste plek maken om oud te worden en te zijn!
Ons land staat nu op plek 5, dus er is werk aan de winkel! Daarom helpen we organisaties in allerlei branches om ouderen beter te begrijpen én bereiken. Dat doen we door onderzoek, strategie en content.

De AFSTUDEEROPDRACHT

We willen weten in hoeverre beeldvorming en taalgebruik een rol spelen in de effectiviteit van campagne-uitingen voor ouderen. Over smaak valt niet te twisten hoor je vaak. Maar, als we het hebben over stijl, tone-of-voice, look en feel: wat is dan voor ouderen het meest effectief? 

We weten wat er vanuit de literatuur bekend is over dit onderwerp, dat maak jij nóg beter inzichtelijk en ga je toetsen in de praktijk. Afhankelijk van waar jij energie van krijgt – dat bespreken we heel graag met je – gaat jouw afstudeeropdracht bijvoorbeeld over:

  • Fotografie en het in beeld brengen van ouderen: juist jonger of even oud? Zo realistisch mogelijk of iets knapper?
  • Stijl van de vormgeving en het design. Hoe moet het qua stijl eruit zien: rustig en clean of juist een bonte verzameling van kleur en typografie? Smaken verschillen natuurlijk, maar wat vindt de oudere van tegenwoordig mooi, betrouwbaar, realistisch etc.?
  • In hoeverre is het inzetten van ambassadeurs en/of bekende (oudere) influencers effectief?
  • In hoeverre hecht de doelgroep waarde aan diversiteit van mensen in fotografie en beeld?
  • Wat voor taalgebruik spreekt aan? Er wordt regelmatig jargon gebruikt, denk aan termen als: regie behouden, vitaliteit, kwetsbare ouderen, levenseinde etc. Maar spreekt dit ouderen wel aan of moeten we hier juist van wegblijven?

We hebben een klein, kwalitatief panel: het Vriendenpanel van Bureauvijftig waar je inzichten uit de literatuur en hypotheses mee kunt toetsen. Maar ook kwantitatief zijn er ook mogelijkheden in ons Nationale 50Plus Panel. Hier lees je meer over onze onderzoekspanels. 

WIJ ZORGEN VOOR:

Een toffe afstudeeropdracht/stage rondom een actueel, relevant onderwerp. Hoe we die invullen bespreken we graag met jou (volgens de wensen van je opleider);

  • De kans om te doen waar je goed in bent en nog beter in wilt worden;
  • Je eigen werkplek in ons prachtige monumentaal pand in hartje Haarlem;
  • Een klein, enthousiast team dat staat te trappelen om je waar nodig op weg te helpen;
  • Een vergoeding van € 350,- op fulltime basis per maand.

HIER HERKEN JIJ JEZELF IN:

  • Je bent bezig met een hbo-opleiding richting Marketing, Communicatie, Creative Business of een gerelateerd werkveld;
  • Je bent nieuwsgierig naar de doelgroep 50-plussers en bent bereid om hier (nog) meer over te leren;
  • Je wil een relevante afstudeeropdracht/stage uitvoeren in een markt die steeds belangrijker en groter zal worden.
  • Jouw eindproduct komt niet een la te liggen, we gaan dit toepassen in de praktijk. Belooft.
  • Je voert zelfstandig een onderzoek/deze opdracht uit, waarbij we je als team graag op weg helpen. Je trekt op tijd aan de bel als je hulp nodig hebt.

DIT ZIJN WIJ:

Bureauvijftig is een strategiebureau dat zich onder meer richt op 50-plus marketing- en communicatie. We doen onderzoek in ons Nationale50Plus Panel waar we inzichten vergaren over ouderen, in opdracht van onze klanten.

Onze missie is om van Nederland de beste plek maken om ouder te worden (en te zijn). De vergrijzing (in 2040 op z’n hoogtepunt in Nederland) biedt veel kansen en uitdagingen, op allerlei vlakken. We durven wel te stellen dat er geen bureau in Nederland is met zoveel kennis over deze doelgroep en die dit ook weet om te zetten in actie (praten over is leuk, maar doen en creëren vinden wij stiekem nog leuker).

Dit worden je collega’s:

verder kletsen over wat jij wil doen?

Kortom: heb jij zin om in een klein team je afstudeeropdracht/stage te doen? Durf je anders te kijken naar een doelgroep die je (nog) niet zo goed kent? En wil je echte waarde toevoegen met jouw afstudeeropdracht? 

Laat ons weten waarom je dit aanspreekt. Upload je motivatie in de vorm van een brief, video of infographic: kies een vorm die bij jou past en leef je uit. Mailen mag ook, naar Anne Hezemans via: annehezemans@bureauvijftig.nl.

Liever eerst even bellen of heb je vragen? 
Bel Anne op 06-22978697 of stuur een mailtje.

We kijken uit naar jouw ideeën!

Solliciteer direct:
  • Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 64 MB.
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
    Scroll naar top
    Scroll naar top