Ministerie van Justitie en Veiligheid - NL Alert

VRAAG.

Hoe verhogen we het (in)directe bereik van NL-Alert bij 75-plussers in Nederland?

Expertise.

AANPAK.

Zoals altijd startten we met het verzamelen van inzichten. We deden een Deep Dive in onze kennisbank, kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Deze inzichten hebben we vertaald in uitgewerkte persona en een communicatiestrategie. De strategie vormde de basis voor het creatieve concept rondom de crossmediale bewustwordingscampagne ‘Laad ‘m op en laat ‘m aan’. De vertaling van communicatiestrategie naar campagne werd gemaakt door PR-bureau HvdM.

Onderzoek als uitgangspunt.

Resultaten.

De campagne ‘Laad ‘m op en laat ‘m aan’ stimuleert 75-plussers om hun mobiele telefoon aan te laten staan, zodat ze NL-Alert altijd kunnen ontvangen.
0

Meer cases:

Vilente Zilverheuvel

Zorggroep De Vechtstreek

Laten we kennismaken

Maak kennis met ons team: Floris Venneman

Floris venneman

Kirsten de Jonge

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig
Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven