VRAAG.
Kunnen jullie kwantitatief onderzoek uitvoeren rondom de bioscoopfilm Neem Me Mee en de inzichten vertalen naar een krachtige online marketingcampagne?
Expertise.
- Onderzoek
- Contentcreatie
- Online marketingcampagne
AANPAK.
Dutch Filmworks is de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux, van onder meer bioscoopfilms. Eind 2023 ging de nieuwste film van Will Koopman in première: Neem Me Mee. Dutch Filmworks benaderde ons om met onze kennis van de doelgroep een krachtige online marketingcampagne op te zetten om een zo groot mogelijk bereik te creëren. In het bijzonder onder 50-plussers.
We hebben toen een voorvertoning van de film georganiseerd, onder andere met leden uit ons Nationale 50Plus Panel. Het publiek kreeg de film te zien en vulde na afloop een uitgebreide vragenlijst in. De waardevolle inzichten die dit opleverde, vertaalden we naar content voor de online marketingcampagne. We hebben tientallen advertentievariaties voor Meta (Facebook, Instagram) en Google (YouTube, Google Discover en Display) ontwikkeld.
De resultaten waren ver boven verwachting! De film werd zelfs bekroond met een Gouden Film Award.
De klant aan het woord.
“Bij onderzoek naar de 50+ doelgroep en campagnes voor deze doelgroep is Bureauvijftig wat mij betreft onontbeerlijk. Zij weten alles van deze doelgroep en weten hun kennis ook om te zetten naar precies de juiste strategie voor het product. Ze zien je niet puur als klant, maar leven ook mee en zijn echt geïnteresseerd.”
Jeffrey Prenger, Marketing Manager bij Dutch Filmworks