VRAAG.
Kunnen jullie een marketingcommunicatiestrategie ontwikkelen om initiatiefnemers te werven, zodat we van 20 naar 60 lokale Fietsmaatjes kunnen groeien?
Expertise.
- Onderzoek
- Persona
- Coaching
- Marketingcommunicatiestrategie
AANPAK.
Fietsmaatjes is er voor mensen die er graag op uit gaan met de fiets, maar dit door een beperking of dementie niet meer zelfstandig kunnen. Zij kunnen, samen met een vrijwilliger, op een duofiets op pad.
Fietsmaatjes wordt georganiseerd vanuit lokale afdelingen, die worden opgezet door gepassioneerde initiatiefnemers. Om hen te kunnen bereiken met een marketingcommunicatiestrategie, hebben we eerst kwantitatief en kwalitatief onderzoek uitgevoerd. Dit resulteerde in persona die we tijdens sessies met de opdrachtgever verder hebben uitgewerkt. De persona vormden het uitgangspunt voor een marketingcommunicatiestrategie met heldere kaders en concrete adviezen waarmee Fietsmaatjes zelf aan de slag kon.