Otolift | Kwantitatief onderzoek, segmentatie en persona's

VRAAG.

Hoe kunnen we beter inspelen op de behoeften en drijfveren van onze (toekomstige) klanten?

Expertise.

AANPAK.

Hoe kunnen we beter inspelen op de behoeften en drijfveren van onze doelgroep? Met die vraag kwam Otolift bij ons. We deden onderzoek en ontwikkelden persona’s waarmee zij verdere strategische keuzes kunnen maken voor onder andere de communicatie. 

We onderzochten hoe 50-plussers denken over aanpassen in hun huis, met name als het gaat om een traplift. Daarnaast vroegen we naar de bereidheid en verwachting van het doen van aanpassingen, welke aanpassingen ze dan zouden doen en met welke reden. 

Het onderzoek sloten we af met een sessie bij op ons kantoor. Aan de hand van de primaire vraag namen we de collega’s van Otolift mee in relevante inzichten over 50-plussers. We vulden dit aan met data uit eerdere onderzoeken en uit het Otolift onderzoek. Tot slot namen we de tijd om samen dieper in te gaan op het onderzoek, wisselden we advies en tips uit over onze aanbevelingen en brainstormden we samen over de vervolgstappen. Een inspirerende en leerzame sessie. 

Als vervolgstap ontwikkelden we drie persona’s gebaseerd op gefundeerde inzichten in de doelgroep en vanuit data uit het onderzoek. Otolift kan met deze gefundeerde inzichten verder met het maken van strategische keuzes voor onder andere de communicatiestrategie.

De klant aan het woord.

Het is fijn om samen te werken met een partij die volledig gefocust is op dezelfde doelgroep als wij. Dankzij jullie hebben we verdiepende kennis opgedaan, wat ons helpt om onze doelgroep beter te begrijpen.”  

Shirley van den Berg, Communicatiespecialist

Resultaten.

Respondenten
0
Inspiratiesessie
0
Persona's

3 prikkelende persona's

Meer cases:

Provincie Gelderland

Otolift

iZi

Laten we kennismaken

Maak kennis met ons team: Floris Venneman

Floris venneman

Maak kennis met ons team: Anne Hezemans

Anne Hezemans

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig
Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven