VRAAG.
Wat vindt de doelgroep van de naam van ons merk? En kunnen jullie campagnebeelden ontwikkelen?
Expertise.
- Onderzoek
- Rebranding
- Fotoshoot
AANPAK.
Taal is gevoelig, een woord of een letter kan het verschil maken. Outstanding vroeg ons daarom om te onderzoeken of hun tone of voice en merknaam wel écht aansluiten bij hun doelgroep. We bevroegen ons Nationale 50Plus Panel, dat resulteerde in vernieuwende inzichten en een naamswijziging. Samen ontwikkelden we een nieuwe beeldtaal, tone of voice en organiseerden we een fotoshoot.
Oudstanding werd Outstanding. Een letter veranderde in de naam. Wat een kleine aanpassing lijkt, is een grote aanpassing geweest voor de te ontwikkelen campagnematerialen. Met een pittige deadline in het verschiet zetten we met ons creatieve team alle zeilen bij om de beeldtaal te ontwikkelen, een fotoshoot te organiseren, teksten te schrijven én de juiste beelden te kiezen voor de campagne.
De klant aan het woord.
“ Het onderzoek heeft ons geholpen een onderbouwde keuze te maken in het wijzigen van de naam. Het was even wennen na 25 jaar om te veranderen, maar de tijdgeest had invloed om verder te kijken. Met de beeldtaal en fotoshoot die volgde als vervolgproject ben ik erg tevreden. Ik werd heel blij van de warme en frisse kleuren die helemaal passen bij ons merk en de uitstraling De shoot was een feestje. Een mooie groep vakmensen bij elkaar. Goed dat ik daar als klant bij kon zijn, dan gaat een project echt leven waar je al zo’n tijd mee bezig bent. Het snelle schakelen met fotograaf en na de shoot met de designer werkte supergoed. Ik kon mijn visie delen en heb het meedenken en adviseren erg gewaardeerd. Het voelde echt als een team-effort.”
Susan van Zanten, Coördinator Marketing & Communicatie