fbpx

Thuis Oud Worden Onderzoek

VRAAG.

Wat willen 50-plussers als het gaat om Thuis Oud Worden?

Expertise.

AANPAK.

‘Langer zelfstandig thuis blijven wonen’, dat is het motto in Nederland. En daar zijn we druk mee. We zetten nieuwe woonvormen op, bouwen woningen voor de doorstroom, leveren zorg thuis, proberen mantelzorgers te ontlasten en zo kunnen we nog even doorgaan. Maar wat willen ouderen eigenlijk zelf? 

Samen met Vilans, de kennisorganisatie voor zorg en ondersteuning, deden we een representatief onderzoek en vroegen we aan ouderen wat ze zelf graag willen als het gaat om wonen, zorg en de toekomst.  

Het onderzoek onder 1.629 respondenten van vijftig jaar en ouder leverde een aantal verrassende resultaten op. Inzichten die relevant zijn voor iedere zorgbestuurder en iedere woningcorporatie en alle partijen daaromheen, maar ook voor ons als samenleving. Omdat deze inzichten concrete handvatten geven hoe dingen anders kunnen en moeten. We ontwikkelden een whitepaper en masterclasses om onze opgedane kennis verder te kunnen verspreiden. 

Zowel Vilans als Bureauvijftig voelden de urgentie om hiermee aan de slag te gaan; om écht te begrijpen wat ouderen hierin willen. Zijn de maatschappelijke ontwikkelingen ook terug te zien in het gedrag van de ouderen? De komende jaren zullen zaken radicaal anders georganiseerd moeten worden om de zorg houdbaar te houden. Dit vraagt iets van ons allemaal, ook van de ouderen zelf!

De klant aan het woord.

“Door de samenwerking met Bureauvijftig hebben we enorme stappen voorwaarts gezet in het leren kennen van de 50-plussers en hun wensen voor thuis oud worden. Bureauvijftig is accuraat, ze werken snel en gebruiken vlotte begrijpelijke taal”.

Saartje Sondeijker, Transitie expert & verhalenschetser
Waardigheid en trots voor de toekomst / Vilans

Resultaten.

Respondenten
0
Verrassende inzichten
0
Maasterclasses
0 +

Laten we kennismaken

Maak kennis met ons team: Floris Venneman

Floris venneman

Maak kennis met ons team: Anne Hezemans

Anne Hezemans

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig
Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven