VRAAG.
Kunnen jullie kwantitatief onderzoek uitvoeren rondom de bioscoopfilm De Terugreis en de inzichten vertalen naar een krachtige online marketingcampagne?
Expertise.
- Onderzoek
- Contentcreatie
- Online marketingcampagne
AANPAK.
Dutch Filmworks is de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux, van onder meer bioscoopfilms. De tragikomische roadmovie De Terugreis ging in maart 2024 in première. Een film waarin herinneringen, onvoorwaardelijke liefde en het accepteren van veranderingen centraal staan.
Na een succesvolle samenwerking rondom de campagne voor de bioscoopfilm Neem Me Mee, vroeg Dutch Filmworks ons opnieuw om een zo groot mogelijk bereik onder 50-plussers te creëren. We hebben een voorvertoning van de film georganiseerd, onder andere met leden uit ons Nationale 50Plus Panel. Na het genieten van de film, kreeg het publiek de tijd om een vragenlijst in te vullen. Met deze inzichten konden we relevante content voor tientallen advertenties creëren.
We genereerden een enorm bereik. Zelfs na het beëindigen van de online marketingcampagne via Meta en YouTube bleven er lovende reacties binnenstromen van mensen die de film inmiddels hadden gezien. De film trok dus dusver al meer dan 200.000 bioscoopbezoekers.
De klant aan het woord.
“Bij onderzoek naar de 50+ doelgroep en campagnes voor deze doelgroep is Bureauvijftig wat mij betreft onontbeerlijk. Zij weten alles van deze doelgroep en weten hun kennis ook om te zetten naar precies de juiste strategie voor het product. Ze zien je niet puur als klant, maar leven ook mee en zijn echt geïnteresseerd.”
Jeffrey Prenger, Marketing Manager bij Dutch Filmworks