VRAAG.
Hoe kunnen we aandacht vragen voor en bewustwording creëren rondom de risico’s van de zon en huidkanker?
Expertise.
- Onderzoek
- Crossmediale contentcampagne
- Tv-productie
AANPAK.
Samen met SkinVision, de NVDV, ANBO en patiëntenorganisatie HUKAs organiseerden we van 22 t/m 26 juni 2020 de Huidkankerweek. Om aandacht en bewustwording te genereren rondom de risico’s van de zon en huidkanker.
Op basis van nieuwe inzichten uit ons Nationale 50Plus Panel, zetten we een crossmediale campagne op. We lanceerden Huidkankerweek.nl, bedachten en produceerden het Huidkankerjournaal. Ieder journaal, in het teken van één thema, gaf een dermatoloog tips en informatie, afgewisseld met korte interviews met ouderen. Zo ging het onder andere over: de rol van zonnebrand, bescherming tegen de zon, huidkanker herkennen, je huid checken en behandeling van huidkanker.
De Huidkankerjournaals waren tijdens de Huidkankerweek dagelijks te zien op tv-zender ONS, Youtube en werden gepusht via sociale media, het ZomerDoeBoek, Saar Magazine en de kanalen van onze mediapartner ANBO.