fbpx

Oudere bestuurders en het afsluiten van autoverzekeringen

Of we eens een kopje koffie bij Independer wilden komen drinken. Om te sparren over oudere autobestuurders en het afsluiten van autoverzekeringen. De interessante en grote 50+ doelgroep is voor de populaire vergelijkingssite nog relatief onbekend. Het zijn overwegend jongere doelgroepen die de website gebruiken. Een enorme kans dus. Daarbij wil Independer meer zijn dan alleen een ‘vergelijker’, zodat er ook daadwerkelijk verzekeringen worden afgesloten.

Binnen 24 uur aan de slag

Er was al een campagne aanstaande en wel op korte termijn. Of het mogelijk was om snel, maar toch gedegen, met relevante insights te komen over de 50+ doelgroep. Om de campagne te toetsen en aan te scherpen. En zo geschiedde. Binnen 24 uur na het eerste kopje koffie was het onderzoekstraject gestart. We zetten de thermometer in de doelgroep om meer inzicht te krijgen in afwegingen en gedachten van oudere consumenten bij (het afsluiten van) autoverzekeringen.

Bepalende insights voor de campagne

Kennis uit eerdere onderzoeken (‘wat wisten we al’) hebben we gecombineerd met deze nieuw verzamelde insights (‘wat weten we nu’). De concrete haakjes die we hebben aangereikt, zijn bepalend geweest voor de insteek, positionering en erg belangrijk de tone-of-voice van de nieuwe campagne (onder andere op de radio). Samen met het reclamebureau van Independer hadden we slechts één sessie nodig om een en ander te concretiseren.

’50+er zat gevoelsmatig aan tafel’

Het resultaat: een blije en tevreden klant. Marlis ten Ham, marketeer ‘Merk & Activatie’ bij Independer, zei het volgende: ‘Het is ontzettend fijn om met een bureau te werken dat zowel in de samenwerking als op inhoud een sterke partner is. Dankzij de kennis van Bureauvijftig zat de 50+er gevoelsmatig bij ons aan tafel en kwamen we tot een scherpe positionering voor onze campagne.’

Ook ‘aan tafel’ bij deze kansrijke doelgroep? Neem dan gerust contact met ons op om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

DEEL.

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig

Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven