Wat is de beste manier om de oudere consument te bereiken, daar waar het gaat om langer zelfstandig thuis wonen? Dat was de vraag die klant SecuProducts aan Bureauvijftig stelde. De enige manier om echt inzicht te krijgen in hoe de doelgroep denkt en handelt is natuurlijk door het hen zelf te vragen.
Jaarlijks gebeuren er ontzettend veel ongelukken met senioren in en om hun woning. Het gaat dan meestel om uitglijden en vallen. De producten van SecuCare (de productlijn van SecuProducts) verhogen de veiligheid in om de woning en dus de zelfredzaamheid en maken langer thuis wonen mogelijk.
HET ONDERZOEK
In de vorm van zowel een kwalitatief als een kwantitatief onderzoek met leden van ons Nationale 50Plus Panel hebben we uitgevonden wat de triggers zijn om mensen te bereiken, te raken. Via welke kanalen worden deze producten verkocht? Op welke manier koopt de consument dit product het liefste, online of offline? Allemaal zaken die we uit het onderzoek naar boven hebben gehaald.
Met een doorlooptijd van ongeveer 6 weken hebben we vanuit de vragen om de strategische koers te bepalen een onderzoeksopzet gemaakt, uiteraard in samenwerking met onze onderzoekscollega’s van het Nationale 50Plus Panel.
Samen met de mensen van SecuProducts hebben we meegekeken bij de twee focusgroepen, met zowel de eindgebruikers als de groep beïnvloeders, de ‘sandwich generatie’ (vaak mantelzorgers).
De uitkomst
Uiteindelijk hebben we een insightsdocument opgeleverd waarin we zowel de kennis uit eerdere onderzoeken (“wat wisten we al”) gecombineerd hebben met de uitkomsten van het nieuwe onderzoek (“wat weten we nu”). Inmiddels heeft SecuProducts de nieuwe koers voor de toekomst van SecuCare bepaald.
“MEEDENKEN OVER HET BEREIKEN VAN DE DOELSTELLING”
En als je dan aan Olivier Wallien van SecuProducts vraagt hoe hij de samenwerking heeft ervaren. Dan zegt hij het volgende: “De samenwerking met Bureauvijftig was zeer professioneel en van hoge kwaliteit. Floris Venneman is zeer klantgericht: hij denkt continu mee hoe de doelstelling bereikt kan worden en is zeer flexibel in de uitvoering van het project. De resultaten gaan een van de ‘building blocks’ voor onze strategie vormen.”
Wilt u weten hoe Bureauvijftig kan helpen bij uw communicatie met deze kansrijke doelgroep? Neem dan contact met ons op.