Wil je een oudere doelgroep (beter) bereiken, maar weet je niet goed hoe? Wij weten wat ouderen beweegt. En helpen jou om je publiek beter te begrijpen én bereiken.
Een aantal feiten op een rij
1 op de xxx Nederlanders is op dit moment 50+ . Deze groep is goed voor ruim 50% van alle consumentenbestedingen. Ze gaan xxx keer op reis. Maar wist je ook dat xxxxx van hen dagelijks online is en actief op sociale media? Dat 70% van hen naar filmpjes op YouTube kijkt? Ruim een derde van alle 50+ers is mantelzorger. En heb je weleens nagedacht wat het feit dat we gemiddeld 53 zijn als we oma of opa worden doet met ons bestedingsgedrag? 5
BIJNA GEEN ORGANISATIE, INSTELLING, BEDRIJF, STICHTING VOOR WIE DEZE GROEP MENSEN NIET BELANGRIJK IS DUS.
Maar hoe bereik je deze 50+ers?
Door ze serieus te nemen.
Door je niet blind te staren op hun leeftijd
Door je te verdiepen in wat ze écht drijft.
Door in je communicatie rekening te houden met de fase waarin ze zich bevinden.
Door te kijken naar hun behoeftes en omstandigheden: zijn ze alleen of samenwonend, zijn ze gezond of hebben ze zorg nodig, wonen hun kinderen nog thuis?
We helpen jou en jouw bedrijf om de nieuwe generatie ouderen écht te begrijpen en bereiken. Onder meer door inzichten uit ons Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig.
10%
van de volwassen Nederlanders is sinds 2019 ouder dan 50 jaar (CBS, 2019).
10%
van de vijftigplussers shopt online via zijn of haar smartphone (Nationale 50Plus Panel, 2022).
10%
van de zorguitgaven in 2040 wordt naar verwachting besteed aan ouderenzorg (RIVM, 2018).