Prangende vraag: bestaat dé 50-plusser?

Tijdens onze eindejaarsactie stelden wij ons netwerk in de gelegenheid om hun meest prangende vraag over de 50-plus doelgroep aan ons te stellen. Begin dit jaar gaven wij de vraagstellers afhankelijk van de vraag een antwoord, visie of denkrichting. Nu, in het restant van dit jaar delen wij deze vragen en bijbehorende antwoorden middels ons blog. Ditmaal de vraag: bestaat dé 50-plusser?

Een vraag die openstaat voor discussie, en misschien wel oneindig te voeren is. Cijfermatig, ja. Als je clustert op basis van leeftijd kan je spreken over ‘de 50-plusser’. Dat is dan immers iemand afkomstig uit die enorme doelgroep. Echter, met 6,3 miljoen Nederlanders ouder dan 50, kun je hen onmogelijk over één kam scheren. Zeker niet als ook nog eens blijkt dat leeftijd een hele slechte raadgever is voor iemands gedrag. De ene vijftiger is de andere niet. En sommige mensen van 70 zijn fitter dan mensen van vijftig. We zullen dus moeten concluderen dat we anno 2014 te maken hebben met 6,3 miljoen ouderen. En dat we telkens op zoek moeten naar zinvolle variabelen om die enorme groep mensen te segmenteren. Leeftijd is daarvan de minst geschikte. En zeg nou zelf, zou jij de Youngsters uit bovenstaande afbeelding in één hokje willen plaatsen?

Dus als je het ons vraagt. Nee, dé 50-plusser bestaat niet.

DEEL.

Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on facebook

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig

Scroll naar top Scroll naar top