2015 is in zowel de provincie Noord-Brabant als in Limburg uitgeroepen tot het ‘jaar van de senior’. Senioren (60+) vormen in beide zuidelijke regio’s al jaren een risicogroep in het verkeer. Niet alleen als automobilist, maar vooral ook als fietser en wandelaar. Noord-Brabant en Limburg maken daarom actief werk van veilige verkeersdeelname voor en door senioren. Tot dusver voerden zij o.a. campagne onder de slogan ‘Help Brabant mee op weg naar 0 verkeersdoden’ en in Limburg met ‘Maak van de 0 een punt’. Het verkeersveiligheidsjaar moet huidige projecten voor ouderen (nog) zichtbaarder maken en ze waar mogelijk vernieuwen en intensiveren. Acties zijn voornamelijk gericht op auto rijdende en fietsende ouderen en in Brabant ook op gebruikers van de scootmobiel.
Bureauvijftig is door de twee provincies gevraagd om een marketingstrategie te ontwikkelen om bij senioren/ouderen het bewustzijn van de eigen verantwoordelijkheid in het verkeer te vergoten en hen tevens bewuster te laten worden van hun eigen vaardigheden in het verkeer. De doelgroep zal daartoe in kaart worden gebracht d.m.v enkele persona, waarop concrete acties zullen worden ontwikkeld.
2015 is verkeersveiligheidsjaar voor senioren in Limburg en Noord-Brabant
vijftigplussers jouw kant op bewegen?
Waarom Bureauvijftig?
Leer je doelgroep kennen als geen ander
Ruim 15 jaar marktleider
Full service: data, strategie en campagnes
Wij kijken anders naar ouder worden
Toegang tot het Nationale 50Plus Panel