Vergrijzing en een groeiende groep ouderen, dat moet ook voor de producten van voeding een interessante ontwikkeling zijn. Vandaag publiceert sector banker food Rob Morren van ABN Amro daarom zijn trendrapport “Babyboomers aan tafel. Vergrijzing en de kansen voor de voedingsmiddelen producent“. Het prettig leesbare document biedt een interessante verkenning van kansen en mogelijkheden voor foodproducenten bij een almaar groeiende groep oudere consumenten. Rob schetst voor de voedingsmiddelenindustrie de gouden kansen van vergrijzing en de 3 miljoen te vervullen wensen in de supermarkt. Mijn bijdrage over het bereiken en in beweging krijgen van oudere doelgroepen vind je op pagina 18, onder de noemer ‘Zoek in communicatie andere haakjes dan leeftijd’. Het rapport is hier in zijn geheel (en gratis) te downloaden.
Trendrapport ABN Amro: ouderen bieden kansen voor de voedingsmiddelenproducent
vijftigplussers jouw kant op bewegen?
Waarom Bureauvijftig?
Leer je doelgroep kennen als geen ander
Ruim 15 jaar marktleider
Full service: data, strategie en campagnes
Wij kijken anders naar ouder worden
Toegang tot het Nationale 50Plus Panel