Ondanks dat bepaalde branches kampen met grote personeelstekorten, nemen werkgevers nog nauwelijks 50-plussers aan. Het aantal werkende 50-plussers is de afgelopen jaren flink gestegen. Toch blijft er een enorm potentieel onbenut onder deze groep. Met name Generatie X’ers zitten op dit moment werkloos thuis. Een gemiste kans, voor deze groep, maar ook voor werkgevers!
Onze collega Floris mocht tijdens het radioprogramma Ochtendspits op BNR Nieuwsradio bij Bas van Werven en Iwan Verrips om kort zijn ideeën te delen over hoe hiermee om te gaan.
Ons pleidooi: stop met het lanceren van campagnes en initiatieven waarin extreem wordt benadrukt dat oudere werknemers helemaal niet vaker ziek zijn of absoluut wel digital savvy zijn. Deze uitingen versterken vooroordelen eigenlijk alleen maar.
En start dus met anders kijken naar deze kansrijke 50-plus doelgroep met een geweldig arbeidspotentieel en benadruk hun toegevoegde waarde. Het zijn ervaren werknemers die in de fase van ‘overdragen en anderen beter maken zitten’. Maak die prikkelende wervingscampagne! We helpen je er graag bij, neem gerust contact met ons op!