De 50-plus doelgroep is hot. Deze steeds groter groeiende doelgroep wordt voor veel bedrijven steeds belangrijker. De afgelopen jaren is het homogene beeld van deze groep dan ook sterk afgenomen. En terecht. Je benadert iemand van 52 natuurlijk ook heel anders dan iemand van 82. Verschillen in issues, wensen en beleving zijn onvermijdelijk. Middels onderzoek krijgen we steeds beter zicht op deze verschillen. En, kunnen we hier op in spelen ten einde marketing en communicatie beter bij de behoefte van de consument aan te laten sluiten.
Bureauvijftig vertaalt uitkomsten van haar onderzoeken naar inzichten en praktische toepassingen. In het verleden veelal in opdracht van klanten maar sinds enkele maanden ook uit eigen initiatief. Onder de titel ‘Insights in Ageing’ brengen we aan de hand van diverse thema’s de 50-plus doelgroep beter in beeld.
Het eerste wapenfeit is het door ons geïnitieerde woon-, zorg-, en welzijn-onderzoek in samenwerking met brancheorganisatie Actiz. Een mooie match in het kader van hun project ‘Het Nieuwe Ouder Worden’. Met nog eens zeven deelnemende partijen en meer dan 3000 respondenten een breed gedragen onderzoek.
In navolging op dit grote onderzoek gaat Bureauvijftig binnen de ‘Insights in Ageing’-context gedurende een jaar zes thema gerelateerde onderzoeken uitvoeren. Startend in oktober worden de thema’s ‘hulpmiddelen’, ‘arbeidsmarkt’, ‘reis & recreatie’, ‘social media’, ‘financiën’ en ‘online consumentengedrag’ behandeld.
Per thema wordt de samenwerking gezocht met een branche gerelateerde organisatie. Het samenbrengen van kennis over de branche en de doelgroep versterkt de insteek van het onderzoek, verbetert inzichten en maakt uitkomsten beter toepasbaar.
Bureauvijftig voert haar onderzoeken uit in samenwerking met het Nationale 50plus Panel. Meer weten? Neem contact met ons op!