Iedereen herkent het wel; zit u net lekker aan uw avondmaaltijd, belt er een collectant aan. Onhandig en het komt eigenlijk nooit uit. Toch zijn veel mensen wel bereid aan goede doelen te geven. Geïnspireerd door de alom bekende kinderpostzegels kwam Gert-Jan van der Meulen met het idee voor de Goededoelensticker.
Een simpel en praktisch concept. Via www.goededoelensticker.nl doet u een gift aan een goed doel en ontvangt u een sticker. Met deze sticker op uw deur geeft u aan te geven aan een goed doel. Collectanten hoeven u niet meer te storen en onhandige momenten worden hiermee voorkomen.
Keuze uit meer dan 3200 goede doelen
Naast het geven op een moment dat het u schikt zijn er meer noemenswaardige verschillen. De website biedt de keuze uit meer dan 3200 goede doelen. Dit in tegenstelling tot de 26 goede doelen die in Nederland mogen collecteren. U geeft dus aan een goed doel dat écht uw goedkeuring krijgt en niet aan het goede doel dat toevallig bij u aan de deur staat.
Collecteren is een verouderde en met name dure vorm van fondsenwerving. Een groot deel van het opgehaalde geld gaat op aan kosten. Het is tijd voor een verschuiving naar online fondsenwerving. Lagere kosten, meer keuze en geven wanneer u het uitkomt.
Goededoelensticker.nl & Bureauvijftig
Bureauvijftig gaat de komende maanden Goededoelensticker.nl ondersteunen bij hun marketing en communicatie activiteiten. Het in kaart brengen van de doelgroep, het opzetten van een campagneplan, het ondersteunen van PR-activiteiten en het bemiddelen in media-inzet zijn enkele voorbeelden van activiteiten waar Bureauvijftig zich op gaat richten. Dit alles met als doel de naamsbekendheid te vergroten en de verschuiving naar online fondsenwerving in gang te zetten.
Heeft u nog geen goededoelensticker op uw deur? Bestel hem dan hier.