Grijs is het nieuwe blond:
een persoonlijk perspectief op ouder worden

Met mijn 61 jaar behoor ook ik tot de doelgroep van Bureauvijftig. Ik ben geboren in 1960 en ben dus lid van Generatie X. Wij worden ook wel ‘de verloren generatie’ of ‘generatie nix’ genoemd. Dit is de eerste generatie die echt vrij werd gelaten door onze ouders. Wij groeiden op in economisch minder florerende tijden dan onze voorgangers de babyboomers. En dat heeft ons gevormd. Uit onderzoek blijkt dat wij hechten aan nuchterheid, zelfstandigheid, relativisme en individualisme.

Grijs is het nieuwe blond

Ouder worden hoort bij het leven. Heel vaak mooi, soms ook minder mooi. Je krijgt te maken met allerlei fysieke ongemakken. Variërend van stram zijn na het opstaan tot niet meer zo snel herstellen na een fijn feestje (gelukkig mag dat weer), tot een paar keer per nacht wakker worden omdat je alweer naar de wc moet. De rimpels worden dieper en het lijf wil lang niet altijd meer wat jij wilt. Maar grijs is het nieuwe blond en wij kleden ons een stuk minder truttig dan onze moeders (sorry mam). 

Oudere medewerkers op de werkvloer

Een klein onderzoek onder mijn vriendinnen toont aan dat wij langer doorwerken, niet omdat het moet maar omdat het kan. En omdat wij daar gelukkig van worden en blijven. N = 6 is geen representatief onderzoek natuurlijk. Maar ook uit cijfers van CBS en uit onze onderzoeken in het Nationale 50Plus panel blijkt dat we, ook na ons pensioen, steeds vaker blijven werken. Ondanks dat we bereid zijn langer te werken, is het nog lastig voor veel 50- en 60-plussers om aan de bak te kunnen bij nieuwe werkgevers. Mijn collega Floris vertelde kort geleden over het onbenutte arbeidspotentieel van mijn leeftijdsgenoten in een interview op BNR Nieuwsradio.

De hoogste tijd dus om ons, grijze koppies, écht te zien. En dat loont, want we zijn met veel! Op dit moment is meer dan 50% van de volwassen bevolking in Nederland ouder dan 50 jaar. Een uitdagende doelgroep dus voor jouw product, merk of dienst. 

Weten wat Bureauvijftig voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? 

Aarzel niet en neem contact met ons op! Dan drinken we samen een kop koffie of thee en praten we over ouder worden in al zijn facetten.

DEEL.

Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on facebook

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig

Scroll naar top Scroll naar top