Realistisch beeld ouder worden in Top 10 Ageing Campaigns

Proudies en Bureauvijftig kondigen met trots de lancering aan van de Top 10 Ageing Campaigns. Deze campagne is bedoeld om inspirerende initiatieven te promoten die een realistisch en positief beeld van ouder worden schetsen. In een maatschappij waar vergrijzing vaak wordt gezien als uitdaging, willen wij benadrukken dat ouder worden juist vol mogelijkheden zit. Daarom nodigen we publiek en organisaties uit om campagnes aan te melden die de nieuwe generatie ouderen op een authentieke manier neerzetten.

Oudere generatie ziet zichzelf als actief en ondernemend

De noodzaak voor deze campagne blijkt uit het feit dat 76,6% van de doelgroep zich niet herkent in hoe ze door de huidige media worden aangesproken. Dit onderstreept de dringende behoefte aan een accurater en positiever beeld van ouderen in de media.

Zo beschrijft meer dan de helft van de respondenten (55,1%) zichzelf als actief en ondernemend, en 40,9% ziet zichzelf expliciet als actief. Dit weerspiegelt een beeld van ouderen die volop in het leven staan; een visie die we met het nomineren van de Top 10 Ageing Campaigns willen versterken.

Gelukkig zijn er al goede voorbeelden die we graag een podium willen geven. Daarom nodigen we organisaties uit om hun beste campagnes in te sturen.

De doelgroep kiest

Om de objectiviteit te waarborgen, laten we het stemmen over aan onze community van Proudies. Dit zijn mensen die zelf deel uitmaken van de doelgroep en het beste weten wat hen aanspreekt. Zo zorgen we ervoor dat de Top 10 Ageing Campaigns echt worden gekozen door de mensen voor wie ze bedoeld zijn.

Update 13 december: Bekendmaking Top 10 Ageing Campaigns

Uit alle inzendingen is inmiddels een top 10 bekendgemaakt. Bekijk hier de favoriete campagnes van 50-plussers!

DEEL.

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider

Full service: data, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel

Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven