fbpx

Zo bereik jij de vakantievierende 50-plusser

De vakantie is begonnen. Ondanks de coronamaatregelen en landen die al dan niet op oranje staan, gaan we toch massaal op vakantie. Sommigen kiezen ervoor om in Nederland te blijven en unieke plekken dicht bij huis te ontdekken. Anderen stappen toch in een vliegtuig om te kunnen zwemmen in de Middellandse Zee. Ook vijftigplussers zijn weer toe aan vakantie en reizen, zo leerden wij uit recent onderzoek in ons Nationale 50Plus Panel. We weten al dat pensionering voor veel mensen het moment is om meer te gaan reizen (1 op de 4), nu zien we ook dat men eerder op pad wil. Zeker nu reizen eerder niet echt kon. Maar er is hoop: een groot deel van de vijftigplussers verwacht dat ze volgend jaar weer ‘normaal’ op vakantie en op reis kunnen.


Lekker op reis, omdat je er de tijd voor hebt en nieuwe dingen wilt ontdekken (dit haakje gebruikte we al bij het ontwikkelen van de herpositionering van Kras Reizen van TUI). Op korte termijn misschien wat meer met de auto en even niet op groepsreis. Ook bestemmingen in en rondom rondom Nederland zijn erg populair zijn. Over de toekomst wordt alvast gedroomd: 1 op 3 zestigplussers heeft een bucketlist met mooie bestemmingen die men nog graag wil bezoeken. Een paar verrassingen op deze bucketlisten: het gaat niet per se om de meest tropische, ‘magische’ of verre bestemmingen, maar bijvoorbeeld ook om wat er ter plekke te doen is. Kunnen we er een nieuwe taal leren? Met de locals op pad? Leren koken door een lokale chefkok? Het gaat vooral om nieuwe ervaringen op doen. Dingen je altijd al eens hebt willen doen of meemaken.


De reisbranche heeft flinke klappen gehad, naar alle waarschijnlijkheid blijft het voor hen spannend de komende tijd. Toch zien wij voor ondernemingen gespecialiseerd in het organiseren van reizen en vakanties kansen. Zij die durven te kiezen voor de juiste segmenten in de vijftigplus-doelgroep hebben de meeste kansen. Bepaal welke groep jij als jouw klant zou willen. Welk aanbod daarbij past, maar vooral ook met welke haakjes in communicatie-uitingen je deze groep in beweging kunt krijgen. Blijf weg bij algemeenheden. Durf te kiezen voor de groep die ‘voor het eerst op reis gaat na de pensioendatum’. Of voor de reiziger die zich écht wil onderdompelen in de lokale cultuur.


Wij delen onze inzichten graag, dus wil je weten wat we nog meer uit het onderzoek ophaalden?
Neem dan gerust contact op en we zoeken samen naar de bepalende inzichten voor jouw vakantiepark, reisorganisatie of bed and breakfast.

DEEL.

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider

Full service: data, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel

Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven