fbpx

Wat je moet weten als je
al een reclamebureau in de arm hebt

Heb je al een reclame-, communicatie- of pr-bureau in de arm waarmee je samenwerkt? Te gek! Om tafel zitten met creatieven die een trackrecord hebben van prijswinnende campagnes inspireert. Daarom werken wij ook zo graag met hen samen. Veel van onze klanten hebben al een reclamebureau waar ze heel prettig mee samenwerken. Wij zullen nooit tussenbeide komen. Al horen we af en toe dat het hebben van een reclamebureau een reden is om níet met ons te willen samenwerken. Een gemiste kans, ik leg je uit waarom.

Beperkte kennis van de oudere doelgroep

Daar waar veel reclamebureaus briljant zijn in concepting en creatie, missen ze vaak échte doelgroepkennis als het gaat om vijftigplussers. Dat valt hen niet te verwijten, immers bedienen ze klanten met zeer uiteenlopende doelgroepen. Van gen Z tot babyboomers, studenten tot werkenden.

Bij het bereiken van een oudere doelgroep, denkt men vaak wel te weten hoe de doelgroep denkt en doet, omdat ‘de opa van’ of ‘de moeder van’ het zus of zo ervaart. Daarmee vormt N=2 de basis van een (her)positionering van een merk of die ene bepalende, landelijke lanceringscampagne. Best een risico. Terwijl dat helemaal niet nodig is. Je kunt namelijk snel, maar effectief kennismaken met jouw doelgroep om zo bepalende inzichten op te halen. Zodat je hen nóg beter begrijpt en je ze uiteindelijk beter bereikt. 

Samenwerken in een driehoek: met de klant, reclamebureau en Bureauvijftig

Daar helpen we je graag mee. In samenwerking met jouw reclamebureau. Dat doen we geregeld, bijvoorbeeld voor Kras Reizen, Oorwerk en Ministerie van Justitie en Veiligheid. Wij leveren bepalende inzichten in jouw oudere doelgroep, het reclamebureau verzorgt de creatieve doorvertaling. Of dat goed gaat hoor ik je denken? Nou en of! Heldere rollen, goede afstemming én een gemeenschappelijk doel zijn de geheime ingrediënten.

MET ONDERZOEK JOUW SUCCES VERGROTEN

Als helder is waarmee jij het meest geholpen bent, onderzoeken wij de wensen en behoeften van de doelgroep in ons eigen Nationale 50Plus Panel. Daarna delen we bepalende inzichten: de ‘haakjes’ voor de campagne of het nieuwe merk. Die delen we met jou én het bureau. Van deze sessies krijgen we het meeste energie: er gaan lichtjes aan, luikjes open. De creativiteit gaat stromen. Met als voordeel dat het nu in de juiste richting stroomt.

Jouw plannen om ouderen te bereiken

Dus, heb jij plannen voor het creëren van een nieuwe campagne, een nieuw product of een herpositionering van jouw merk? Heb je al een fijne samenwerking met een reclamebureau? Neem contact met ons op, zodat wij jullie kunnen voorzien van de benodigde doelgroepkennis om het tot een succes te maken. 

Dit hoeft geen traject van maanden te zijn, binnen korte tijd maken we het verschil. Dan kunnen de creatieven hun gedachten laten gaan over kansrijke concepten. Die reviewen we natuurlijk graag met onze ‘doelgroepbril’ op, om de puntjes op de i te zetten. 

Zin om te starten? Wij wel! Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden of bekijk ons aanbod.

DEEL.

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider in de 50-plusmarkt

Full service: insights, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel en het Vriendenpanel van Bureauvijftig

Scroll naar top
Scroll naar top