Anders kijken naar Omdenken: 15 jaar Bureauvijftig

Throwback Thursday! We kijken terug op 15 jaar Bureauvijftig. De meest uiteenlopende hulpvragen en probleemstellingen zijn de afgelopen jaren voorbij gekomen. Maar gelukkig was daar altijd weer die centrale vraag: hoe krijgen we de 50-plusser in beweging? Wat heeft hij nodig, waar slaat hij op aan? Want: als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Samen met onze klanten keken we anders naar ouder worden, en anders naar de 50-plusser. Een kleine selectie uit onze projecten.

EEN CONTENTSTRATEGIE VOOR STARTPAGINA

“Hoe vergroten we de zichtbaarheid onder 50-plussers met een contentstrategie?” vroeg Startpagina. Zes jaar lang verzorgden wij de content voor een langlopende campagne. Regelmatig ondervroegen we ons Nationale 50Plus Panel over uiteenlopende onderwerpen om te toetsen hoe de doelgroep denkt, wat ze ergens van vinden en hoe ze uiteindelijk handelen. We vertaalden deze inzichten naar aantrekkelijke content voor onder meer de website van startpagina.nl. Benieuwd naar meer? Kijk hier: bureauvijftig.nl/case/startpagina/

EEN NIEUW MERK: VEREEN

We mochten de implementatie van de fusie tussen Driezorg en Zonnehuisgroep IJssel-Vecht begeleiden, inclusief de ontwikkeling van een nieuwe naam en identiteit. En we hebben een magazine ontworpen. Als kroon op ons werk hebben we er zelfs een prijs mee gewonnen! Check: bureauvijftig.nl/case/vereen-merkstrategie/

Artikelcontent

HERPOSITIONERING VAN KRAS

Kras Reizen vroeg ons om hen te ondersteunen met hun herpositionering. Uit het thermometeronderzoek in ons Nationale 50Plus Panel en uit gesprekken met focusgroepen haalden we belangrijke inzichten, waaronder deze: onze doelgroep laat zich niet vangen in leeftijd, wel in levensfases. Het reclamebureau van Kras vertaalde deze inzichten vervolgens naar de campagne ‘Blijf ontdekken’. Meer weten? Ga naar: bureauvijftig.nl/case/kras/

EEN CAMPAGNE VOOR NL-ALERT

“Hoe verhogen we het (in)directe bereik van NL-Alert bij 75-plussers in Nederland?” was de vraag. Wat bleek uit onze onderzoeken: 75-plussers zetten hun telefoon in sociale situaties vaak uit. Ongezellig en dus niet wenselijk. Daarnaast bleek ook de batterij van hun mobiele telefoon geregeld leeg te zijn. We werkten een strategie uit die als basis diende voor de zeer succesvolle campagne ‘Laad ‘m op en laat ‘m aan’. Benieuwd naar het resultaat? Check: bureauvijftig.nl/case/ministerie-van-justitie-en-veiligheid-nl-alert/

EEN CAMPAGNE VOOR GEMEENTE ALMERE

Het aantal 65-plussers in Almere stijgt sneller dan in de rest van Nederland. Daarom vroeg Gemeente Almere ons om een propositie te ontwikkelen voor een langlopende campagne. Samen met hen zetten we het programma GOUD op: Goed Oud Worden in Almere. GOUD verbindt en faciliteert initiatieven van buurtbewoners, maar ook organisaties in de wijk. Benieuwd naar meer? Kijk hier: bureauvijftig.nl/case/campagne-goud-gemeente-almere/

Artikelcontent

EEN NIEUW MERK VOOR MONUTA

Monuta wilde graag dat we samen met hen een nieuwe propositie zouden ontwikkelen voor hun innovatie-tak: Monuta Ontzorgt. Na veel onderzoeken, testen en valideren ontwikkelde ons dream team een nieuw merk en een contentplatform: Vief.nl. Benieuwd hoe Vief eruit ziet? Bekijk: bureauvijftig.nl/case/monuta-merkstrategie-platform-vief/

MARKETINGCAMPAGNES VOOR DUTCH FILMWORKS

Dutch Filmworks wilde graag dat we de online marketingcampagnes voor de films Neem Me Mee en De Terugreis zouden ontwikkelen en uitrollen. En dus vroegen we 50-plussers in de bioscoop het hemd van het lijf na het vertonen van beide films. Deze inzichten vertaalden we naar tientallen advertenties met videosnippets en pakkende teksten. Beide films trokken volle zalen en werden bekroond als Gouden Film. Benieuwd naar meer? Kijk hier: bureauvijftig.nl/case/dutch-filmworks-de-terugreis/

Artikelcontent

IZI: EEN INNOVATIEVE BEWEGING IN DE ZORG

De vraag naar zorg neemt toe, daardoor wordt de manier waarop we zorg in Nederland organiseren, eigenlijk onhoudbaar. Dat vraagt dus om innovatieve ideeën. Tijd om de zorg om te draaien! Niet wachten op meer handen aan het bed, maar slim en intensief samenwerken met zorgprofessionals, naasten en mantelzorgers. Daarom is in 2021 iZi gestart, een beweging om die ontwikkeling te bevorderen. Bureauvijftig is onderdeel van het kernteam achter de iZi-beweging – bovendien helpen we om de beweging met communicatie te versnellen. Zo hebben we twee evenementen georganiseerd waar pioniers uit de zorg bij elkaar kwamen, elkaar inspireerden en concrete stappen hebben gezet. Meer weten over iZi? Ga naar: bureauvijftig.nl/case/izi-zorg-draait-om/

VERGRIJZING BIEDT KANSEN, OOK VOOR JOUW ORGANISATIE

Vergrijzing biedt ook jouw bedrijf, organisatie of stichting kansen. We helpen organisaties bijvoorbeeld met het ontwikkelen van innovatieve woonconcepten of een passende strategie die helpt om klaar te zijn voor de nieuwe generatie cliënten en hun naasten. Wij denken mee en vooruit en delen inzichten. We geven richting en helpen het concreet te maken. Wil jij met jouw organisatie ook optimaal profiteren van de grijze revolutie? Dan komen we graag eens een kop koffie drinken.

DEEL.

vijftigplussers jouw kant op bewegen?

Waarom Bureauvijftig?

Leer je doelgroep kennen als geen ander

Ruim 15 jaar marktleider

Full service: data, strategie en campagnes

Wij kijken anders naar ouder worden

Toegang tot het Nationale 50Plus Panel

Scroll naar boven

Benieuwd wat de nieuwe generatie ouderen typeert?

Scroll naar boven